Table of Contents
Ook zijn er factoren die merkgerelateerd zijn. Bij een incident kunnen zich dan de volgende vragen voordoen. 1) Staan de kernassociaties van het merk plotseling ter discussie? Dat kan erg schadelijk zijn. Perrier, dat zichzelf als zuiver bronwater afficheerd, kreeg te maken met metingen waarin iets te hoog benzeengehalte werd aangetroffen.
Ontkenningen helpen helemaal niet uiteraard. 4). Tenslotte is de merknaamsbekendheid ook een factor van belang (bikini met beugel). Een groot, sterk en bekend merk vangt bij negatieve publiciteit ook de meeste aandacht. Merkmanagers zouden van meet af aan met deze paradox rekening moeten houden. ‘You are in a public arena at all times’
Allereerst doet zich de vraag voor: is een organisatie voorbereid op een incident? Er dient daarom gewerkt te worden aan anticipatiemodellen. Door middel van brainstorming kan bekeken worden met welke eventuele incidenten een product te maken kan krijgen. Ook de meest onwaarschijnlijke rampen moeten in kaart gebracht worden - triangle bikini bikinisonline.eu. Daarna dienen er crisisplannen opgesteld te worden
Verder moet er een early warningsystem op poten gezet worden, waar klanten en eigen werknemers kunnen aangeven als ze denken dat er iets mis is. Alles draait erom dat er snel en adequaat gereageerd wordt, mocht het zover komen. Pauchant en Mitroff (1992) stelden vast dat sommige bedrijven gevoeliger zijn voor crises dan andere.
Die rust weer op de persoonlijkheid van de leidinggevenden, de cultuur van de organisatie, de infrastructuur voor crisismanagement en de algemene strategieën van organisatie (bikini trends). De persoonlijkheid en het gedrag dat daaruit voortvloeit van de managers is van deze vier de belangrijkste factor. Managers die slecht in staat zijn te begrijpen dat de buitenwereld soms anders reageert dan zij, worden vaak het slachtoffer van de ontwikkelingen
Het is verstandig bij selectie van managers ook naar de aanwezigheid van dit ontkenningsmechanisme te kijken. Arrogantie is een slechte verdediging. In de tweede plaats spelen ook factoren die met de reactie van het bedrijf te maken hebben een rol. Er zijn vier factoren. Hoe duidelijk is de informatie die naar buiten komt? Ambiguiteit in de berichtgeving kan de nieuwsgierigheid aanwakkeren.
Van begin af aan dus moet duidelijkheid verschaft worden. Snelheid van reageren is belangrijk. De gouden regel is binnen een etmaal te reageren, alleen dan kan de mond-op-mond communicatie onder controle komen (bikini kopen bikinisonline.eu). Een terugname van het product en een eventuele recall-advertentie kan duidelijkheid verschaffen over de mate waarin een bedrijf de klachten en geruchten serieus neemt
Een mogelijkheid is om zogenaamde pleitreclame in te zetten. Daarin stelt men de negatieve publiciteit ter discussie en komt met een zakelijke weerlegging, voorzover mogelijk. De kans bestaat echter dat nu ook consumenten geattendeerd worden op iets waar zij tot dan toe geen aandacht hadden besteed. Waarschijnlijk het beste is om de aandacht te re-framen.
Voor de consumentDoor een crisis wordt het vertrouwen van de klanten ondermijnd. Dit blijkt vooral uit hun koopgedrag (halter bikini). Het geldt in beide richtingen. Men zegt nog wel vertrouwen te hebben omdat men zich niet wil laten kennen als makkelijk beïnvloedbaar, maar koopt toch niet meer. Het kan ook dat men zegt niet meer te zullen kopen en het toch doet
Voor de handelAls de handel een product op voorraad houdt is dit vaak een teken dat het wel meevalt met bepaalde geruchten en feiten. De handel moet vaak kosten maken om producten uit de schappen te halen en kan met omzetverlies te kampen krijgen. Kleding. Voordeel is voor de handel dat het zijn eigen merken nu meer kan pushen
Dat gebeurt met name als er ander en groter nieuws komt. Maar ook wanneer media zorgvuldige en objectieve berichtgeving brengen en zorg besteden aan de wederopbouw van een merk. Verder is het zo dat met name grote bedrijven wel een machtspositie hebben ten aanzien van de media. Ze leveren immers veel reclame-inkomsten.
Wat betreft de beurs moeten er twee zaken in de gaten gehouden worden. Er is een all-share index, waarop uit het geheel van de beurs de prestatie van de individuele bedrijven afgemeten kan worden (bikini zwart). Bij een daling als gevolg van een incident moet dus naar deze index gekeken. Daarnaast moet ook de Intra-day koersschommeling in ogenschouw genomen worden
Pas als de schommeling daar doorheen schiet. Kredietverschaffers als banken kunnen bij veel negatieve publiciteit ook kritisch worden, net als de aandeelhouders. Potentiële kredietverschaffers worden dan ook voorzichtiger. ConcurrentieSoms is de concurrentie rechtstreeks de aanstichter van negatieve publiciteit, soms ook indirect. Zij kunnen er belang bij hebben dat een incident tot crisis wordt.
Maar groter nog is de kans dat maatschappelijke groeperingen en organisaties, die verder geen commerciële belangen hebben, zich met de ontwikkelingen gaan bemoeien - Bohemian Slippers bikinisonline.eu. Het is voor een onderneming erg moeilijk om het hoofd te bieden aan instellingen als Greenpeace en Amnesty International. Juist omdat ze geen commerciële belangen hebben is hun geloofwaardigheid bij het grote publiek stevig verankerd
De eigen organisatieDe eigen werknemers kunnen een gevaar vormen in tijden van spanning. Vooral ontevreden werknemers hebben wel eens de neiging naar de pers te lopen of zaken te lekken. Ook managers komen bij een crisis onder grote druk. Vaak genoeg wisselen ze na afloop van de crisis van baan.
Door een crisis kan er een direct gevolg optreden voor de omzet. De merkeigenaar ziet dan de strategische en financiële positie van zijn merk uitgehold worden. Kleding bikinisonline.eu. Tijdens de crisis kan er dan niets meer gedaan worden aan het strategisch uitbouwen van een merk door middel van extensies. blauwe bikini. Het is erg lastig om de goede naam en rust weer te herstellen
Zeker op verdringingsmarkten is het erg moeilijk terug te komen. Een gerenommeerd merk dat in diskrediet is gekomen heeft zeker tien tot vijftien jaar nodig om zich te herstellen. Besluit men die weg toch te gaan dan moet er fors geïnvesteerd worden in sales-promotie. Daarmee kunnen kort na de crisis weer klanten gewonnen worden.
En ten derde kan men technieken aanwenden die imagotransfer tot stand brengen - bikini hoge taille bikinisonline.eu. Co-branding kan de verloren gepercipieerde kwaliteit weer wat opkrikken. Pas twee decennia geleden brak het idee door dat het bezit van een merken het hart van een onderneming is. Stephen King schreef in 1973 al: ‘What makes companies succeed is not products, but brands’
Het bewustzijn is nu vrij algemeen dat de merkmeerwaarde voor een belangrijke financiële factor is, belangrijker haast dan het bezit van gebouwen, fabrieken en machines. Een aanwijzing voor dat gegeven is ook dat bedrijven die een merkenstrategie volgen hoger scoren op voor hun ‘market-to-book ratios’: meestal groter dan 1. De waarde van een merk voor een bedrijf wordt bepaald door het gegeven dat er meer afzet is en de winstmarge boven hoger.
De merkmeerwaarde ligt dus aan de zijde van de consument, de brand equity is bedrijfsgerelateerd. De definitie van ‘brand equity’ luidt dan ook: Brand equity is de mate waarin een merk waarde heeft voor de onderneming: deze waarde kan zich manifesteren in financiële, strategische en managementvoordelen - rode bikini bikinisonline.eu. Het niveau van de merkmeerwaarde is dus direct bepalend voor de brand equity
Dat is in de eerste plaats de verkrijgbaarheid. Een merk met een hoge distributiegraad heeft ook een hogere brand equity. Is de verkrijgbaarheid dus niet goed geregeld dan verstoort dat de omzet, er is immers een geringere verkoopkans. Een te hoge prijsstelling kan ook roet in het eten gooien. De merkmeerwaarde van een product kan wel hoog zijn, maar als de prijs te hoog is zal lang niet iedereen naar zijn portemonnee grijpen.
Het afzetaandeel. Een merk met een grote meerwaarde heeft een grotere kopersmarkt. ‘Brand image drives brand equity’, waarbij brand image hier hetzelfde is brand-added value. Stabiliteit. Als de afzetmarkt voor een groot deel bestaat uit steeds terugkerende kopers is er sprake van stabiliteit. Merktrouwe consumenten keren terug. Er is een positieve correlatie tussen de grootte en de stabiliteit van de afzetmarkt.
Het verschil tussen kostprijs en verkoopprijs zal groter zijn naarmate de merkmeerwaarde groter is. Voor een bedrijf is de brand equity ook hoger naar mate de marge groter is. Eigendom. De eigendomsrechten worden uiteraard niet beïnvloed door de merkmeerwaarde, maar zijn wel onderdeel van de brand equity. badmode 2025 kopen. Het verdient aanbeveling voor een bedrijf om een merkenmonitor in het leven te roepen om de vinger aan de pols te houden van het doen en laten van de diverse merken uit de portfolio
Zo’n monitor kijkt naar de relatie van producten met de concurrentie. Zelfs als de eigen omzet daalt, kan dit toch winst betekenen, wanneer de concurrent een groter omzetverlies laat zien bij vergelijkbare investeringen. Een merkenmonitor kan ook aangeven hoeveel schade er wordt geleden bij negatieve publiciteit, of omgekeerd. Een merkenmonitor is dus een soort barometer die aangeeft hoe merken er op een bepaald moment voorstaan.
De ene groep is op basis van consumentenpercepties, de andere op basis van boekhoudkundige principes. ConsumentenperceptiesIndifferentiemethode. Getest wordt bij welke prijsverhouding consumenten geen voorkeuren meer heeft voor een bepaald merk. Op zo’n manier kan gemeten worden hoeveel een klant bereid is meer te betalen voor een bepaald merk. Brand/price trade-off methode.
De dollar-metric-methode. britney spears bikini bikinisonline.eu. Men kan een grote groepen mensen vragen een prijs te schatten die men bereid is te betalen voor een merkproduct en een merkloos product. Het verschil is het prijspemium. Financiële merkwaarderingsmethoden hebben wel beperkingen. Zo kan het voorkomen dat consumenten wel merken onderscheiden en hier ook de voorkeur aan geven, maar dat zij tegelijkertijd niet bereid zijn er meer voor te betalen
Merkimago en financiële merkwaardering aan dus niet altijd gelijk op. Daarom verdient het aanbeveling naast monitoring van de financiële merkwaardering ook de waardering van het merkimago in de gaten te houden. Zo kan het prijspremium dat de consument bereid is te betalen geregistreerd worden. Boekhoudkundige principesEr zijn verschillende waarderingsgrondslagen die een accountant kan gebruiken.
Alle kosten die gemaakt zijn om een merk te ontwikkelen worden in kaart gebracht. Die historische kosten moeten vervolgens met een inflatie-correctie bewerkt worden. In de praktijk is deze methode nauwelijks uit te voeren - Triangel Bikini Tops bikinisonline.eu. Ook kan men kiezen te berekenen hoeveel het zou kosten om het merk te vervangen voor een nieuw, met dezelfde opbrengst
De accountant kan ook kiezen voor de marktprijsbenadering. Vraag en aanbod bepalen dan de hoogte van de financiële meerwaarde (Groene bikini). Een probleem is uiteraard dat er geen openbare markten voor merken bestaan. Tenslotte is er de opbrengstbenadering. Hier gaat het om een berekening van de opbrengsten die een merk in de toekomst zou kunnen leveren
Bij alle berekeningen die men doet moet ook steeds een bepaalde risicofactor meegecalculeerd worden (Bohemian Stijl). In de zogenaamde financial track record worden de verwachte inkomsten uitgedrukt. De marketing-track record geeft het risico aan. Bij een historische inkomsten benadering worden de opbrengsten uit het verleden gemiddeld en met een bepaalde factor vermenigvuldigd
Na vermenigvuldiging met deze factor moet nog een aantal gespecialiseerde berekeningen uitgevoerd worden, maar tenslotte verschijnt de financiële merkwaarde. Bij de nettocontantemethode wordt de waarde berekend op basis van de te verwachten cashflows. Dit gaat op basis van extrapolaties van historische gegevens. De NCW (nettocontantewaarde) is dan uit te drukken in een wiskundige formule waarbij de cashflow van het huidige jaar, de verwachte cashflow in een jaar in de toekomst en het rentepercentage de variabele zijn - Blauwe Bikini koopjes.(Opmerking van de samenvatter: bovenstaande geeft alleen de grove lijn aan van de diverse methoden
Navigation
Latest Posts
Zonnebrand-crème
Sydney Sweeney Bikini
Bikini Top